Sunday 21 April 2013

Mengapa anda perlukan PruBSN Takaful?

Kelebihan PruBSN Takaful

1. Bebas dari tekanan yang bakal dihadapi jika suatu hari nanti dimasukkan ke dalam wad hospital. Tunjuk sahaja kad perubatan takaful dari PruBSN dan hospital panel akan selesaikan masalah bil secara online dengan pihak Prudential BSN. Nilai minimum yang dilindungi adalah minimum sebanyak RM500,000 untuk seumur hidup. Nilai ini boleh ditingkatkan (mengikut bayaran premium) sehingga RM2.5 juta.

2. Simpanan untuk anak-anak dan keluarga tersayang. Bayangkan jika terjadi sesuatu kepada kita nanti, sekurang-kurangnya pihak Prudential akan membayar sejumlah pampasan kematian kepada keluarga kita sebanyak yang kita ambil walaupun baru sebulan kita menyertai pelan ini. Tak payah lagi menunggu bertahun tahun untuk menyimpan duit sebanyak itu, contohnya RM50,000. Kita tidak mungkin sanggup meninggalkan keluarga kita dalam kesusahan semasa ketiadaan kita untuk menyara hidup dan membayar bil atau hutang kita. Sanggupkah kita membiarkan anak-anak kita terbiar begitu saja?


Hadis riwayat Al-bukhari:

"Tinggalkan anak dan isteri kamu dengan kesenangan adalah lebih baik daripada tinggalkan mereka dalam keadaan meminta-minta"

3. Premium bayaran bulanan menjadi percuma dan anda akan mendapat pampasan tunai yang banyak (contoh: RM50,000) sekiranya pemegang polisi terkena salah satu daripada 36 penyakit kritikal yang dilindungi.

4. Prudential akan membayar premium bulanan sehingga tamat polisi. Pembayar tidak perlu membayar lagi tetapi akan masih mendapat manfaat seperti sediakala.

5. Jika berlaku kemalangan yang tidak diduga seperti kemalangan kereta dan sebagainya, anda boleh pergi kemana-mana klinik atau hosptal untuk membuat rawatan dan kemudian membuat tuntutan kembali untuk rawatan tersebut.

6. Elaun harian yang tinggi iaitu maksimum RM400 sehari jika anda masuk hospital dan jika ada pembedahan, elaun pembedahan diberikan mengikut jenis pembedahan dan juga elaun kemasukan ke ICU.

7. Manfaat lain seperti crisis cover income, medical reimbursement accident dan sebagainya.

8. Pengecualian cukai pendapatan sehingga RM6,000 bagi KWSP dan insurans nyawa.

9. Pengecualian cukai pendapatan sehingga RM3,000 bagi insurans pendidikan and perubatan.

0 comments:

Post a Comment